PIKTURA E DITËS/ Shumë kohë e nënvlerësuar, “Adhurimi i Mbretërve” zbulohet se i përket Rembrandt, shitet pë

Një pikturë që dy vjet më parë kishte një vlerë 15,000 dollarë, u shit për gati 11 milionë paund (13.8 milionë dollarë) në një ankand të Sotheby’s të mërkurën pasi u identifikua si vepër e mjeshtrit holandez Rembrandt. “Adhurimi i Mbretërve” ishte praktikisht i panjohur që nga vitet 1950, kur doli për herë të parë në dritë. Ajo u ble nga koleksionisti J.C.H. Holdring në Amsterdam në vitin 1955. E veja e tij ia shiti atë një familjeje gjermane në vitin 1985, ku mbeti derisa u shit nga Christie’s në Amsterdam dy vjet më parë.

Në kohën e asaj shitjeje, Christie’s ia atribuoi skenën biblike “Rrethit të Rembrandt”, duke sugjeruar se ajo ishte kryer nga një student ose një artist afër piktorit të famshëm, dhe vlerësoi vlerën e tij midis 10,000 dhe 15,000 € (atëherë rreth 10,600 deri në 15,900 dollarë).

Piktura monokromatike, e cila ka përmasa 9,6 x 7,3 inç, u ble nga një blerës anonim për 860,000 euro (atëherë rreth 910,000 dollarë) në shitjen e Christie’s – 50 herë më shumë se vlera e vlerësuar e pikturës në atë kohë. Më vonë u identifikua si “një vepër me rëndësi të madhe” nga piktori holandez, sipas një njoftimi për shtyp të Sotheby’s të botuar përpara shitjes së të mërkurës.

Pasi blerësi anonim ia dorëzoi atë Sotheby’s, shtëpia e ankandeve filloi një projekt kërkimor 18-mujor për të arritur në atribuimin dhe vlerën e vërtetë të pikturës.

Ekzaminimi, i cili përfshinte rreze X dhe imazhe infra të kuqe, si dhe diskutime intensive me studiuesit kryesorë të Rembrandt, e çoi Sotheby’s në përfundimin se piktura ishte “një vepër autografike e Rembrandt”. Para shitjes, shtëpia e ankandeve i dha veprës një vlerë të vlerësuar prej 10 deri në 15 milionë paund (12.6 milionë deri në 18.8 milionë dollarë).

Shtëpia e ankandeve beson se është pikturuar herët në karrierën e Rembrandt, rreth vitit 1628, kur ai do të kishte qenë 21 ose 22 vjeç dhe jetonte në qytetin holandez të Leiden.

Një gjetje e rrallë

Shumica dërrmuese e veprave të Rembrandt varen në muzetë në mbarë botën dhe pothuajse të gjitha ato që kanë dalë në ankand gjatë tre dekadave të fundit “kanë qenë portrete ose studime të kokave të personazheve të vetme”, sipas publikimit të Sotheby’s.

Si i tillë, “Adhurimi i Mbretërve”, i cili përshkruan takimin midis tre Dijetarëve dhe foshnjës Jezus, përfaqësonte një “mundësi fantastike” në botën e artit, tha George Gordon, bashkë-kryetar i Old Master Paintings Worldwide në Sotheby’s para shitjes.

Në një telefonatë me CNN, ai tha: “Unë do të thosha se është veçanërisht domethënëse, sepse kjo shton kuptimin tonë për Rembrandt në këtë datë vendimtare në zhvillimin dhe karrierën e tij, kur ai ishte qartësisht shumë ambicioz dhe po zhvillohej shumë shpejt si artist. ”

Referenca më e hershme për pikturën duket të jetë nga inventari i vitit 1714 i një koleksionisti në Amsterdam, Constantijn Ranst. Më pas u ofrua për shitje në 1814 dhe përsëri në 1822, pas së cilës u zhduk nga qarkullimi deri në mesin e shekullit të 20-të.

Ajo u përfshi në ekspozitat muzeale dhe u referua si një vepër Rembrandt nga studiues kryesorë të Rembrandt në vitet 1950, por në vitin 1960 historiani gjerman i artit Kurt Bauch, i cili e njihte pikturën vetëm nga një fotografi bardh e zi, e përshkroi atë si një produkt të Shkollës Rembrandt dhe e hoqi atë nga katalogu raisonné që po përpilonte. Më pas, piktura “u anashkalua plotësisht dhe u injorua plotësisht në literaturën e Rembrandt”, sipas Sothebys.

Gordon tha për CNN se ata që ofertuan në ankandin e Christie’s në 2021 “duhet të kenë menduar se ishte shumë më i mirë se përshkrimi dhe se mund të ishte një Rembrandt”.

Ekzaminimi i afërt i Sotheby zbuloi një numër ndryshimesh dhe rishikimesh që bëri Rembrandt, duke përfshirë aureolën e foshnjës Jezus dhe veshjen e kokës së Virgjëreshës Mari.

“Shumë pak piktura narrative nga Rembrandt mbeten në duar private, duke e bërë këtë një mundësi për një koleksionist privat ose një institucion që është sa i rrallë aq edhe emocionues”, kishte thënë Gordon në njoftimin për shtyp.

“Kjo pikturë e sofistikuar është në të njëjtën masë produkt i penelit të Rembrandt dhe intelektit të tij. Të gjitha shenjat dalluese të stilit të tij në fund të viteve 1620 janë evidente si në sipërfaqen e dukshme të pikturuar ashtu edhe në shtresat themelore të zbuluara nga shkenca, duke treguar ndryshime të shumta në rrjedhën e krijimit të tij dhe duke hedhur dritë të re mbi mënyrën se si ai mendonte,” shtoi ai./Liberale.al


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com