Adolf Hitleri mori një model të një avioni Condor si dhuratë në ditëlindjen e tij të 50-të, Berlin, 20 Prill 1939. Pranë Hitlerit (majtas) qëndronte kapiteni Hans Bauer, piloti i tij personal
Zakonisht nuk i japim shumë hapësirë punës së njerëzve dhe veçanërisht burrave që i admirojmë pak. Kështu filloi një artikull i jashtëzakonshëm i redaktorit për lexuesit e LIFE në një numër të prillit 1970 të revistës, duke prezantuar fotografin, Hugo Jaeger, një njeri i cili, theksoi LIFE, “ishte një fashist përpara se të formohej partia naziste”.
Në atë numër, LIFE botoi një seri fotografish befasuese me ngjyra që Jaeger bëri në fund të viteve 1930 dhe 1940, kur ai gëzonte akses të paparë në shkallën e sipërme të Rajhut të Tretë, duke udhëtuar me Adolf Hitlerin dhe grupet e tij naziste në mitingje masive dhe parada ushtarake. Dhe, shpesh, në momente më të qeta e private. Fotot e Jaeger-it, doli, të ishin aq të harmonizuara me vizionin e Führer-it se si mund të dukej dhe ndjehej një i ashtuquajtur “Rajhu Mijëvjeçar”, siç thuhet se Hitleri deklaroi, kur pa për herë të parë llojin e punës që po bënte Jaeger: “E ardhmja i përket ngjyrës së fotografisë.”
LIFE në zotërim të koleksionit të Jaeger-it me rreth 2000 fotografi me ngjyra – një arkiv që përfshin një portret të gjerë, të brendshëm të Rajhut – zbuloi një histori të jashtëzakonshme dhe pak të njohur rreth intrigave nga vitet e pasluftës.
Sipas rrëfimit të vetë Jaeger për krijimin, ruajtjen dhe, në fund të fundit, shitjen e fotove të tij, aspekti spiunazh-thriller i “përrallës” filloi në vitin 1945, kur ai u gjend ballë për ballë me gjysmë duzine ushtarë amerikanë në një qytet të vogël në perëndim të Mynihut, ndërsa trupat aleate po bënin shtytjen e tyre të fundit në të gjithë Gjermaninë në fund të luftës. Pikërisht ky skenar kishte qenë, për vite me radhë, makthi i qëndrueshëm i Jaeger-it: ai e dinte, në fund të fundit, se do të arrestohej ose më keq nëse amerikanët pushtues do të zbulonin koleksionin e tij të fotografive dhe lidhjen e tij të ngushtë, personale me Hitlerin.
Në atë ditë pranvere të vitit 1945, gjatë një kontrolli në shtëpinë ku po qëndronte Jaeger, amerikanët gjetën çantën prej lëkure në të cilën fotografi personal i Führer-it kishte fshehur fjalë për fjalë mijëra foto me ngjyra. Ajo që ndodhi më pas, megjithatë, e la Jaeger-in tronditës.
Brenda çantës që mbante fotografitë komprometuese, Jaeger kishte vendosur gjithashtu një shishe raki dhe një lodër të vogël bixhozi ngjyrë fildishi, dhe disa sende të tjera.
Të lumtur me gjetjen e tyre, ushtarët u ulën, ndërsa ndanin shishen e rakisë me Jaeger dhe pronarin e shtëpisë ku kishte jetuar fotografi. (Vetë apartamenti i Jaeger-it në Mynih ishte shkatërruar nga sulmet ajrore të aleatëve.) Çanta prej lëkure dhe çdo gjë tjetër që fshihej në të, u harrua ndërsa rakia po pakësohej kurse nga ana tjetër argëtimi shtohej.
Pasi amerikanët u larguan, Jaeger i tronditur i paketoi fotot në kavanoza metalike dhe, me kalimin e kohës, i fshehu nën tokë, në vende të ndryshme në periferi të qytetit. Në vitet pas luftës, Jaeger herë pas here kthehej në magazinat e tij, duke i gërmuar, tharë, ripaketuar dhe rivarrosur. Ai i kishte fshehur sistematikisht në një sipërfaqe prej rreth një milje katrore, me shënime dhe një hartë: “Nga çelësi i hekurudhës, 263 lidhjet në perëndim, pastaj 15 metra në veri. . . .”
Jaeger e mori koleksionin në fund të viteve 1950, dhe çuditërisht, ishin ende në gjendje të mirë dhe në vitin 1965, pasi i ruajti ato në një bankë zvicerane për vite me radhë, ia shiti të gjitha arkivit të “Time”.
Tmerret e nazizmit janë një histori tjetër. /Liberale.al/